Translate

niedziela, 18 października 2015

Ciasto z musem jabłkowym i kremem serowo budyniowym.


Ciasto mojego autorstwa. Połączyłam smaki na które akurat miałam ochotę i wyszło naprawdę pyszne wilgotne nie za słodkie ciasto idealne na niedzielne spotkanie rodzinne.

Biszkopt kakaowy Blaszka 26×26 cm

5 jajek
3/4 szklanki cukru
2/3 szklanki mąki pszennej
1/3 szklanki gorzkiego kakao

Białka oddzielić od zoltek.Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Następnie dodawać po łyżce cukru i nadal ubijać.
Następnie wlać po jednym żółtku -zmiksować. 
Przesiać mąkę z kakao i wymieszać delikatnie szpatułką.
Dno blaszki wyłożyć pergaminem. Boków nie smarujemy masłem. 
Wylewamy masę i pieczemy 30 -35 minut w 170 stopniach. 
Wyciągamy z piekarnika i rzucamy 3 razy o ziemię z wysokości 50 cm.
Pozostawiamy do wystudzenia. 

Masa jabłkowa:

Litrowy słoik jabłek mus lub cząstki
2 galaretki cytrynowego
cukier jeśli zajdzie potrzeba

Ja miałam słoik jabłek pokrojonych w kostkę z rodzynkami. 
Przełożyła je do garnka,podgrzałam,zblendowałam i dodałam galaretki w proszku. 
Wymieszałam i pozostawiam do wystudzenia.

Masa serowo budyniowa :

pół kilograma sera białego półtłustego
jeden budyń śmietankowy
350 ml mleka
2 łyżki cukru

Budyń ugotowałam w 350 ml poslodzonego mleka odstawiłam do całkowitego wystudzenia. 
Gdy budyń będzie zimny do miksera władamy ser i ucieramy dodajemy po łyżce budyniu-miksujemy do uzyskania jednolitej masy. 

Biszkopt kroimy na pół.Wkładamy dolna część biszkoptu do formy w której się piekł.Nakładamy masę z jabłek na to krem budyniowy.Zostawiamy 5 łyżek kremu aby pokryć nim górę ciasta.
Masy przykrywamy biszkoptem pokrywamy reszta kremu.
Posypałam górę ciasta zblendowanymi sezamkami ale idealne będą też orzechy.
Włożyć na kilka godzin do lodówki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz